Gibson-ky na Sahare

Prvý deň bol piesok jemne popršaný

Síce garáž plná parádne orezaných pneu :-), ale tesne pred odchodom na Saharu prezúvam fungláče od Gibson-u. Na predok ide TECH 8.1 v klasickom rozmere 90/90-21 a na zadok TECH 6.2 v rozmere 140/80-18. V oboch prípadoch ide o FIM-kové enduro pneu, čiže nie ostré cross-y s vyšším dezénom. Do oboch išiel už odskúšaný Gibson Speedy Mousse, dozadu typ rally na široký ráfik 2.50.

Ešte novučké…

Zvedavý som bol najmä na výdrž TECH 6.2, ktorú som zvolil v stredne tvrdej zmesi. Druhou otázkou bola schopnosť TECH 8.1 držať stopu zároveň na kamenistých šotolinách aj v hlbokom piesku v  náklonoch pri zalamovaní medzi stredne veľkými dunami. A nadôvažok schopnosť TECH 6.2 tlačiť v priamom smere pri výjazdoch na duny.

Počas 6 dní jazdenia som natočil 560 km off-road. Terény boli rôznorodé. Prevažne išlo pisty, t.j. vyjazdené stopy s pevným/kamenistým podkladom, prípadne s prevejmi piesku. Druhým typom boli voľné planiny púšte, s rôznou mierou kamenia v pieskovo-hlinitom podklade, často husto zarastené drobnými kriakmi. Treťou skupinou boli rôzne druhy dún: od malých metrových návejkov až po rozsiahle dunové polia.

Uvedená kombinácia sa na pistách/šotolinách správala príjemne neutrálne a predvídavo. Predok mal dobré vedenie, zadok išiel do driftu len cielene. Čo ma príjemne prekvapilo bolo dobré vedenie predku aj v piesku a bezproblémové tlačné schopnosti zadku aj pri výjazdoch do vysokých dún. Vzhľadom na najazdené kilometre a častý zadný preklz vnímam opotrebenie ako zľahka nad očakávania. Gibsonky v sumáre rozhodne potešili.