Neoprény na tlmiče v piesku

Iste, existujú rôzne názory na zmysel neoprénových návlekov na predné tlmiče. Je tábor „za“, ktorý zdôrazňuje predĺženie životnosti gufer, ak je neoprén v dobrom stave a plní funkciu. Je tábor „proti“, ktorý zdôrazňuje obmedzenie funkčnosti tlmiča a negatívny vplyv na životnosť gufer, ak sa neoprén poškodí. Rozhodnutie či áno alebo nie musí urobiť každý sám. My Vám len zreprodukujeme konkrétne skúsenosti.

Piesok sa dostane všade, obzvlášť ak mu sami pomáhame

Piesok je nádherný terén pre jazdenie, ale je to „strašné svinstvo“, ktoré sa dostane absolútne všade. Pieskov je tisíc druhov. Celkom iný je charakter pieskov na Záhorí, iný v Maroku, iný v Tunise, a takto by sme mohli pokračovať. Ide najmä o rozdielnu veľkosť zŕn, ale aj o prímesy k základným kremičitým zrnám. To všetko vo výsledku spôsobuje rozdielne chovanie motorky pri jazde na danom type piesku. Majú však majú všetky piesky spoločné: dostanú sa všade a stroj treba pre nimi chrániť.

Ako príklad si zoberieme Laňďalovu eLCé4ku. Pre tréningom v Tunise boli osadené nové neoprény na predné tlmiče. Na oboch koncoch boli uzavreté hrubými zdrhovacími páskami (tzv. bzzzzzzz-pásky). V Tunise sa na nich najazdilo 560 km. Za ten čas sa tejto moto 3x menil vzducháč, piesku teda bolo naozaj veľa.

Neoprén na pravom tlmiči bol vydratý od klzáka, vznikli v ňom diery a prestal plniť funkciu. Do priestoru „za ním“ sa dostal piesok. Nebolo ho veľa a držal sa na dne neoprénu.

Nefunkčný neoprén s dierami

Neoprén na ľavom tlmiči bol bez vád, pri kontrole sa len prestrihla spodná zdrhovacia páska. Piesok bol len na sukienke neoprénu ktorá je pod zdrhovacou páskou (t.j. mimo priestoru tlmiča), a celý priestor, ktorý bol neoprénom uzavretý, bol dokonale čistý, ako keď bol neoprén inštalovaný.

Nepoškodený a funkčný neoprén